False Claim: Tabloid censured over IS story

The mass-selling daily claimed an exclusive poll revealed “1 in 5 Brit Muslims’ sympathy for jihadis”


Afp March 26, 2016

LONDON: Britain’s press regulator censured on Saturday Rupert Murdoch’s The Sun tabloid for a “significantly misleading” story claiming one in five British Muslims sympathise with jihadist fighters. The ruling on the front-page story from November comes amid heightened community tensions following the Brussels attacks this week claimed by the Islamic State group, which left 31 people dead. The mass-selling daily claimed an exclusive poll revealed “1 in 5 Brit Muslims’ sympathy for jihadis”, and published a picture of Mohammed Emwazi, the British IS executioner known as Jihadi John, alongside the shock headline.

Published in The Express Tribune, March 27th, 2016.

COMMENTS

Replying to X

Comments are moderated and generally will be posted if they are on-topic and not abusive.

For more information, please see our Comments FAQ

E-Publications

Most Read