ARY channels banned in UK

Published: February 3, 2017
Email
British court orders network to pay Rs260 million to Geo’s owner. PHOTO: YOUTUBE

British court orders network to pay Rs260 million to Geo’s owner. PHOTO: YOUTUBE

Six channels of ARY network have been banned in Britain after the network failed to substantiate its allegation against the Geo Television’s owner Mir Shakilur Rehman. The ARY has also been ordered to pay a fine of Rs400 million.

The ARY accepted before a British court of law that it had no evidence to prove its allegations. The Geo Group won all the 24 cases against ARY which accepted that all the accusations were false and could not be defended.

PEMRA issues show-cause notice to Bol News for airing Amir Liaquat show

Earlier, the ARY told the court that it leveled allegations against Geo of taking money from foreign governments and agencies after the Geo Group launched an attack against it. The channel tried to defend its stance by claiming that all its broadcast was based on opinions.

However, the court rejected the argument. In the judgment, the British judge said the ARY will not withdraw its allegations though it does not have any proofs.

The ARY’s proofs were not more than a small file of unauthentic stories taken from the social media. However, Mir Shakilur Rehman, in response, submitted documents weighing 30 kilogramme and defended even those allegations that were not in the ARY’s file.

PEMRA suspends licences of three channels

According to the British court’s decision, the ARY will pay Rehman Rs260m (2m pounds). In total, the ARY will have to pay 3m pounds or Rs400m. This amount includes legal expenses.

Published in The Express Tribune, February 3rd, 2017.

Facebook Conversations

Reader Comments (15)

  • ToThePoint
    Feb 3, 2017 - 8:57AM

    I am happy for this decision because a culture of mudslinging had emerged in Pakistan. Anyone could be trashed on air and then that person would’ve been left to rebuild his reputation. Now hopefully there will be some fear of retribution.Recommend

  • SuperNeo
    Feb 3, 2017 - 8:58AM

    I love you GEO!!!
    Truth always wins.Recommend

  • Sharath Chandra
    Feb 3, 2017 - 9:10AM

    All Pakistani channels, without exception, tell lies and half truths habitually.Recommend

  • abood
    Feb 3, 2017 - 10:25AM

    Thats a good judgement.we dont need propaganda and baseless allegations against anyone contry needs peace.Recommend

  • Sabi
    Feb 3, 2017 - 10:41AM

    This liar channels group need to be ban in Pakistan as well. Come Pemra show some spine.Recommend

  • Sabi
    Feb 3, 2017 - 10:44AM

    Now they wouldn’t quote British democracy to undermine Pakistani democracy. For the taste alone.Recommend

  • Sabi
    Feb 3, 2017 - 10:45AM

    What is left in Panama drama after this decision of British court. Recommend

  • Sabi
    Feb 3, 2017 - 11:20AM

    Replying to ARY defense weird arguments the judged must have murmured ‘ this is not Pakistan’ .Recommend

  • Aley
    Feb 3, 2017 - 11:37AM

    Thank you Asad Kharal, Arif Bhatti, Sabir Shakir, Sami Ibrahim- your help was really instrumental.Recommend

  • Adnan Siddiqi
    Feb 3, 2017 - 11:50AM

    I guess there isn’t a Asim Bajwa in British Army’s Relations Department that can bail out ARY.Recommend

  • pervaiz.
    Feb 3, 2017 - 12:31PM

    Good verdict. This should also be applicable in Pakistan for this channel and this like other channels also.Recommend

  • Waseem
    Feb 3, 2017 - 2:07PM

    Has anyone noticed how ARY is obsessed with Nawaz Sharif.. That’s all I ever see on ARY with the likes of Mubashar Luqman making huge allegations.Recommend

  • Sharath Chandra
    Feb 3, 2017 - 2:09PM

    Hope this is not a conspiracy against CPEC.Recommend

  • Sharath Chandra
    Feb 3, 2017 - 2:11PM

    “The channel tried to defend its stance by claiming that all its broadcast was based on opinions.” – Allegations cannot be based on opinions.Recommend

  • MrKam
    Feb 4, 2017 - 10:43AM

    Imran Khan in his public gathering announced these allegations time and again. Shouldn’t he apologize to the public for misleading them?Recommend

More in Pakistan